Nåværende logistikk

Nowaste Logistics er et av de ledende logistikkselskapene i Norden og sysselsetter i dag nesten 700 personer og drifter flere terminaler på forskjellige lokasjoner. Selskapet er verdidrevet og legger stort fokus på lederskap og utvikling av mennesker.

Nowaste ble grunnlagt i 2008 og investerte tidlig i avansert automatisering for å effektivisere lager, plukking og pakking.

Nowaste har sin opprinnelse i det som kan kalles ekstremt hurtiggående forbruksvarer, det vil si segmentet for fersk frukt og grønnsaker, men er i dag aktiv i de fleste bransjer. Imidlertid gjenstår deres DNA fra frukt og grønnsaker, og jakten på å drive utviklingen fremover innen teknologi og programvare er to viktige komponenter sammen med kultur og lederskap. Gjennom kjernekompetanse innen automasjon, IT og lederskap arbeider selskapet for å øke sine kunders konkurransekraft og utviklingsmuligheter.

Da behovet oppsto for å implementere en ny portal hvor bedriftens kunder kunne opprette og administrere sine saker, valgte de med glede Zendesk Suite Enterprise som sin plattform, og Synerity som sin lokale partner.

– Vi hentet inn en ny kunde som hadde spesifikke krav til en portal hvor de kunne lage egne kundesaker, få bedre oversikt over sine bestillinger, melde feil m.m. Det var ganske tidlig klart for oss at Zendesks plattform var det beste alternativet, da vi ønsket en løsning hvis styrke var kundeservice. Men vi var også på utkikk etter en partner som kunne bidra med erfaring, fleksibilitet og smarte løsninger under implementering. Derfor startet vi samarbeidet med Synerity .

– Sammen har vi gjennom omfattende ombygging og tilpasning av Zendesks løsning bygget portalen som går under navnet Nowaste Navigator. Hver kunde har sin egen påloggingsside og kan administrere sine ansattes tilgang til portalen og de ulike funksjonene. Den har god skalerbarhet og hvor sikkerhet har vært i fokus for å sikre separering av dataene til de ulike kundeorganisasjonene, sier Junes Jaddid, IT-utviklingssjef i Nowaste Logistics.

I dag holder store klesfirmaer, bygg- og jernvarekjeder, boliginnredningsgiganter, matvarefirmaer og mange andre bedrifter til i terminalene som Nowaste etablerer.

Hvordan har responsen vært fra kundene?
– Kundene har fablet om den nye portalen. Det er noe de aldri har sett før, og vi har virkelig flyttet grensene og tenkt utenfor boksen sammen med Syneritys konsulent. Totalt sett føles den veldig funksjonell og stilig og reflekterer merkevaren vår. På sikt håper vi å utvide bruken av portalen til alle våre kunder, slik at de kan administrere sin egen selvbetjening samtidig som de blir et digitalt vindu til kunden.

Junes understreker også viktigheten av å samarbeide med en lokal partner som har evnen til å forstå kundens behov og kan bidra med smarte løsninger.

– Hva gjorde forskjellen Synerity fra konkurrentene var at du var så utrolig fleksibel, positiv og ærlig helt fra starten. Vi ble tiltrukket av at du kunne tilby en så bred portefølje av kunnskap og kompetanse, og selv om scoopet ble større, fortsatte du å jobbe med samme entusiasme. Konsulenten din Jesper har vært en stor del av at prosjektet ble så vellykket og har virkelig følt seg som en del av teamet. Vi er utrolig fornøyde så langt og ser nå frem til å fortsette samarbeidet vårt.

Kundene har flust over den nye portalen. Det er noe de aldri har sett før, og vi har virkelig flyttet grensene og tenkt utenfor boksen sammen med Syneritys konsulent. "
— Junes Jaddid, IT-utviklingssjef i Nowaste Logistics
 

Utfordringen:
Nowaste Logistics trengte en brukervennlig kundeportal der deres logistikkkunder skulle få bedre oversikt over sine nåværende bestillinger, historikk og også kunne stille spørsmål og melde leveringsfeil m.m.

Løsningen:
Nowaste valgte Zendesk Suite Enterprise som plattform og ved hjelp av omfattende ombygging, og tilpasning av Zendesk portal, samt integrasjoner med både Nowaste sine interne systemer og eksterne sporingssystemer, utviklet vi sammen kundeportalen som kom til å hete Nowaste Navigator. Løsningen har en robust og skalerbar arkitektur hvor sikkerhet har vært i fokus for å sikre separering av data fra ulike kundeorganisasjoner. I portalen kan utvalgte kunder også administrere egne ansatte for tilgang til portalen og de ulike funksjonene. Fra administrators side kan Nowaste kundeservicemedarbeidere gi all vesentlig informasjon om den aktuelle leveransen direkte i saken, noe som gjør det enkelt å håndtere og svare på innkommende saker.

Utfallet:
På Synerity Vi er glade for å ha fått muligheten til å levere et så annerledes prosjekt og løsning, og hvor Nowastes innovasjonsånd og løsningsfokus har vært en inspirasjon hele veien. Vi ser frem til fortsatt samarbeid med Nowaste, hvor vi tar løsningen til nye høyder!