Nåværende logistikk

Nowaste Logistics er et av de ledende logistikkselskapene i Norden og sysselsetter i dag nesten 700 personer og drifter flere terminaler på forskjellige lokasjoner. Selskapet er verdidrevet og legger stort fokus på lederskap og utvikling av mennesker.

Nowaste har sin opprinnelse i det som kan kalles ekstremt hurtigomsettelige forbruksvarer, dvs. segmentet for fersk frukt og grønnsaker, men er i dag aktive i de fleste bransjer. DNA-et deres fra frukt og grønnsaker består imidlertid, og arbeidet med å drive utviklingen fremover innen teknologi og programvare er to viktige komponenter sammen med kultur og lederskap. Gjennom kjernekompetanse innen automatisering, IT og lederskap jobber selskapet for å øke kundenes konkurranseevne og forutsetninger for utvikling.

Da behovet oppsto for å implementere en ny portal der selskapets kunder kunne opprette og administrere sakene sine, valgte de med glede Zendesk Suite Enterprise som plattform, og Synerity som sin lokale partner.

– Vi hentet inn en ny kunde som hadde spesifikke behov for en portal der de kunne opprette sine egne kundesaker, få bedre oversikt over bestillingene sine, rapportere feil osv. Det var ganske tidlig klart for oss at Zendesks plattform var det beste alternativet, ettersom vi ønsket en løsning der styrken var kundeservice. Men vi lette også etter en partner som kunne bidra med erfaring, fleksibilitet og smarte løsninger under implementeringen. Derfor begynte vi å samarbeide med Synerity .

– Sammen, gjennom omfattende ombygging og tilpasning av Zendesks løsning, har vi bygget portalen som går under navnet Nowaste Navigator. Hver kunde har sin egen innloggingsside og kan selv administrere sine ansattes tilgang til portalen og de ulike funksjonene. Den har god skalerbarhet og hvor sikkerhet har vært i fokus for å sikre separasjon av dataene til de ulike kundeorganisasjonene, sier Junes Jaddid, IT-utviklingssjef i Nowaste Logistics.

Hvordan har responsen vært fra kundene?
– Kundene har vært begeistret for den nye portalen. Det er noe de aldri har sett før, og vi har virkelig tøyd grensene og tenkt utenfor boksen sammen med Syneritys konsulent. Alt i alt føles den veldig funksjonell og stilig, og den gjenspeiler merkevaren vår. På lang sikt håper vi å utvide bruken av portalen til alle kundene våre, slik at de kan administrere sin egen selvbetjening samtidig som de blir et digitalt vindu mot kunden.

Junes understreker også viktigheten av å samarbeide med en lokal partner som har evnen til å forstå kundens behov og kan bidra med smarte løsninger.

– Hva gjorde forskjellen Synerity Det som var spesielt med konkurrentene var at du var så utrolig fleksibel, positiv og ærlig fra starten av. Vi ble tiltrukket av at du kunne tilby en så bred portefølje av kunnskap og ekspertise, og selv om omfanget ble større, fortsatte du å jobbe med samme entusiasme. Konsulenten din, Jesper, har vært en stor del av at prosjektet har blitt så vellykket, og har virkelig følt seg som en del av teamet. Vi er utrolig fornøyde så langt, og ser nå frem til å fortsette samarbeidet.

« Kundene har vært begeistret for den nye portalen. Det er noe de aldri har sett før, og vi har virkelig tøyd grensene og tenkt utenfor boksen med Syneritys konsulent. »
— Junes Jaddid, IT-utviklingssjef i Nowaste Logistics
 

Utfordringen:
Nowaste Logistics trengte en brukervennlig kundeportal der deres logistikkkunder skulle få bedre oversikt over sine nåværende bestillinger, historikk og også kunne stille spørsmål og melde leveringsfeil m.m.

Løsningen:
Nowaste valgte Zendesk Suite Enterprise som plattform, og med hjelp av omfattende ombygging og tilpasning av Zendesk portalen, samt integrasjoner med både Nowastes interne systemer og eksterne sporingssystemer, utviklet vi sammen kundeportalen som kom til å bli kalt Nowaste Navigator. Løsningen har en robust og skalerbar arkitektur der sikkerhet har vært i fokus for å sikre separasjon av data fra ulike kundeorganisasjoner. I portalen kan utvalgte kunder også administrere sine egne ansatte for tilgang til portalen og de ulike funksjonene. Fra administratorsiden kan Nowaste kundeservicemedarbeidere gi all viktig informasjon om den aktuelle leveransen direkte i saken, noe som gjør det enkelt å håndtere og svare på innkommende saker.

Utfallet:
På Synerity Vi er glade for å ha fått muligheten til å levere et så annerledes prosjekt og løsning, og hvor Nowastes innovasjonsånd og løsningsfokus har vært en inspirasjon hele veien. Vi ser frem til fortsatt samarbeid med Nowaste, hvor vi tar løsningen til nye høyder!

Tidligere
Tidligere

Rederiet Eckerö

Neste
Neste

Ambea