
Enterprise Service Management (ESM)
Effektiv forvaltning av selskapets ressurser med Enterprise Service Management (ESM)
Hva er Enterprise Service Management?
Fra mange forskjellige separate systemer og prosesser ...
Større selskaper og organisasjoner har historisk hatt forskjellige saksbehandlingssystemer og automatiseringsløsninger for forskjellige deler av virksomheten. IT har ett system, HR et annet, Eiendom et tredje, Kundeservice et fjerde, og så videre. Dette betyr ofte at sluttbrukerne får en rekke forskjellige portaler, apper osv. De må finne den rette blant og lære å bruke. For selskapet / organisasjonen betyr de forskjellige systemene at komplekse og dyre integrasjoner må opprettes og vedlikeholdes for at automatisering av prosesser skal være mulig, høye kostnader for å vedlikeholde mange forskjellige systemer når det gjelder kompetanse, drifts- og oppgraderingskostnader osv.
Til en felles plattform som muliggjør økt effektivitet og reduserte kostnader!
Enterprise Service Management for automatisering og bedre brukeropplevelse
Innen IT har mange organisasjoner og selskaper opparbeidet seg en relativt høy grad av modenhet i arbeidet med tjenester og prosesser gjennom bruk av rammeverk som ITIL. IT Service Management (ITSM) Med Enterprise Service Management overfører vi nå denne kunnskapen til resten av virksomheten, samtidig som vi reduserer antall separate systemer for å muliggjøre økt grad av prosessautomatisering, reduserte kostnader og en bedre opplevelse for sluttbrukerne.
Stor forskjell i støtte for Enterprise Service management mellom forskjellige saksbehandlingsløsninger!
Den store interessen for Enterprise Service Management har ført til at de fleste leverandørene av IT Service Management-løsninger nå arbeider med å utvide støtten i løsningene til å omfatte flere forretningsområder som HR, eiendom, kundeservice osv. for å være konkurransedyktige når bedrifter og organisasjoner skal velge en løsning som støtter ESM-initiativene deres.
Det er i dag stor forskjell på hvor langt de ulike leverandørene av ITSM-verktøy har kommet med å bygge inn støtte for ESM. Dels er det store forskjeller i hvordan plattformene i seg selv egner seg til å bygge inn støtte for mange ulike virksomheter med ulike prosesser og krav til funksjonalitet etc., og dels kreves det naturligvis betydelig større ressurser, inkludert kompetanse på flere områder enn bare IT, for å utvikle en løsning som også inkluderer støtte for flere virksomheter enn bare IT-avdelingen.
Se opp for lisensiering!
Det er naturlig at ITSM-verktøyleverandørene selv er sterke pådrivere for økt bruk av løsningen utenfor IT-avdelingen, ettersom deres potensielle lisensinntekter øker betydelig når flere avdelinger enn IT-avdelingen begynner å bruke løsningen.
Som kunde bør du naturligvis være nøye med å finne ut på et tidlig stadium hvordan lisens- og prismodellene fungerer. Vil det påløpe kostnader for nye moduler? Er lisensieringen basert på "Named User", som krever én lisens per navngitt administrator, eller er lisensieringen basert på "Concurrent User", der antall samtidige administratorer avgjør hvor mange lisenser som trengs? Noen leverandører kan også kreve at en og samme administrator eller leder som for eksempel skal ha tilgang til både IT og eiendom, trenger en lisens for hvert forretningsområde, noe som kan være kostbart i et ESM-perspektiv.
HaloITSM og Enterprise Service Management
HaloITSM - En komplett ESM-plattform
HaloITSM forvandler dine nåværende arbeidsmetoder til intuitive, kontinuerlig oppdaterte arbeidsflyter. Kombinert med bransjeledende AI-funksjonalitet kan løsningen forbedre effektiviteten, konsistensen og produktiviteten, slik at teamene dine kan levere den aller beste servicen - både til kunder og ansatte. HaloITSM er én enkelt, altomfattende ITSM-programvareløsning som ikke bare standardiserer prosessene dine - den leverer også verdifulle rapporter og analyser, slik at du kan matche IT-leveransen med virksomhetens reelle behov.
Du kan bruke HaloITSM som en 100 % lokal distribuert løsning.
Du kan distribuere HaloITSM i den offentlige skyen du ønsker (AWS, Azure, Google osv.)
HaloITSM er også tilgjengelig som en SaaS-løsningHer kan du lese mer om HaloITSM og fordelene.
Freshworks & Enterprise Service Management
I tillegg til Freshservice for ITSM tilbyr Freshworks også flere andre løsninger for ulike deler av organisasjonen, f.eks. Freshdesk for kundestøtte, Freshsales for salg, Freshmarketer for markedsføring og Freshrelease for prosjektledelse og utviklingsteam.
Disse er alle integrert med hverandre og Freshworks tilbyr også disse og Freshworks andre løsninger i en vanlig emballasje kalt Freshworks 360. I tillegg til dette kommer også Freshservice med fullført Service Management-støtte for flere deler av virksomheten, for eksempel Fasiliteter, økonomi, HR og markedsføring.