
Ambea
Ambea er Skandinavias kunnskapsledende omsorgsbedrift og tilbyr bolig, støtte, opplæring og bemanning innen helse og omsorg. Målet er å være kvalitetsledende i alt de gjør, og visjonen er å gjøre verden litt bedre, én person om gangen.
Ambea er Skandinavias ledende omsorgsselskap med over 30 000 ansatte.
Omsorgsselskapet Ambea har i dag mer enn 30 000 ansatte fordelt på 950 enheter i Sverige, Norge og Danmark, og er notert på Nasdaq Stockholm. For å drive en så stor organisasjon fremover kreves det imidlertid en god struktur og en strategi for hvordan man kan effektivisere og finne synergier.
Ved å utnytte Freshservice IT Service Management(ITSM)- og Enterprise Service Management(ESM)-løsninger har Ambea kunnet sentralisere åtte ulike avdelinger i separate arbeidsområder i ett og samme system.
Det betyr at de kan jobbe uavhengig av hverandre, men også samarbeide på tvers av avdelingene.
Noe som både har effektivisert arbeidet og økt brukervennligheten og kundetilfredsheten.
Freshservice - Vi fokuserer mye på hvordan vi kan finne felles arbeidsmåter på tvers av konsernet, og det faktum at virksomhetene våre i alle tre land nå bruker er et godt eksempel på dette.Freshservice er svært brukervennlig, og det er lett å gjøre det rette. Freshservice Takket være har vi kunnet samle åtte arbeidsområder innen områder som IT, HR og økonomi i ett og samme system, sier Jessica Roos, IT-prosjektleder i Ambea.
Og på samme måte som implementeringen av et system er en kritisk investering, er forvaltningen en svært viktig ingrediens for å sikre at systemet fortsetter å levere verdi gjennom hele livssyklusen. Det er her Syneritys ekspertise innen både teknisk støtte og strategisk rådgivning kommer inn i bildet.
Ambea driver virksomhet gjennom varemerkene Nytida, Vardaga, Stendi, Altiden og Klara. Selskapet driver også opplæringsvirksomhet innenfor Lära.
Synerity - Siden vi engasjerte dem som fullservicepartner for 2,5 år siden, har vi fått en smidigere og mer helhetlig forvaltning. Synerity De er en pålitelig partner som gir teknisk og strategisk støtte, og de har mer spesialisert kompetanse, høyere kvalitet og dypere kunnskap enn tidligere partnere. De hjelper oss kontinuerlig med å optimalisere arbeidet vårt og gir oss strategiske råd. Jeg er i kontakt med dem nesten hver dag, og vi har også faste møter annenhver uke", fortsetter Jessica.
Synerity - Behovene våre endrer seg over tid, og det er utrolig fint å jobbe med en smidig partner som forstår utfordringene våre, støtter oss med alt fra forvaltning til videreutvikling og hjelper oss med å ta de riktige beslutningene for å nå forretningsmålene. Vi er ikke mange som jobber med disse problemstillingene i Ambea, så du kan si at Syneritys konsulenter er noen av mine nærmeste kolleger.
Synerity - Jeg setter pris på at vi har så god kommunikasjon og åpenhet, og at de er veldig proaktive i sitt arbeid. På sikt ønsker vi også å ta i bruk flere av de AI-funksjonene (Freddy AI) somFreshservice tilbyr, og det føles trygt å ha en erfaren og kompetent partner i det arbeidet, sier Jessica Roos.
“ Siden vi ansatt Synerity som fullservicepartner for 2,5 år siden har vi fått en smidigere og mer helhetlig administrasjon. De er en pålitelig partner som bidrar med teknisk og strategisk støtte og besitter mer spesialiserte ferdigheter, høyere kvalitet og dypere kunnskap enn tidligere partnere. "
FreshserviceUtfordringen:En av de største utfordringene for Ambea var at IT-avdelingen hadde et omfattende ansvar for alle enheter som bruker .
Synerity Løsningen:For å avlaste IT og gjøre det mulig for ikke-IT-enheter å ta ansvar for og utvikle sine egne prosesser, tjenestekataloger, statistikkbehov og mer, leverte vi et transformasjonsprosjekt i 4. kvartal 2023 for å utvikle ITSM-plattformen til en ESM-plattform.
Resultat:Resultatet har blitt et tydeligere engasjement fra enhetsledere og superbrukere utenfor IT. Dette har ført til lavere lisenskostnader, forenklet budsjettering og skapt muligheter for IT til å fokusere på egne mål, som for eksempel å etablere en konsernomfattende servicedesk for virksomheten i Sverige, Norge og Danmark. Synerity I løpet av samarbeidet har IT etablert seg som en av Ambeas betrodde rådgivere og som en strategisk partner. Basert på Ambeas konsernomfattende forretningsplan definerer vi sammen et langsiktig veikart innen ITSM/ESM, automatisering/integrasjon, styring, risiko og compliance og innføring av kunstig intelligens.