Ambea
Ambea er Skandinavias kunnskapsledende omsorgsbedrift og tilbyr bolig, støtte, opplæring og bemanning innen helse og omsorg. Målet er å være kvalitetsledende i alt de gjør, og visjonen er å gjøre verden litt bedre, én person om gangen.
Omsorgsselskapet Ambea har i dag mer enn 30 000 ansatte fordelt på litt over 950 enheter i Sverige, Norge og Danmark, og er notert på Nasdaq Stockholm. Det opererer gjennom merkene Nytida, Vardaga, Stendi, Altiden og Klara. Det driver også opplæringsaktiviteter i Lära. Å drive en så stor organisasjon fremover krever imidlertid at man har en god struktur og en strategi for hvordan man skal effektivisere og finne synergier.
Ved å bruke Freshservice løsning for IT Service Management ( ITSM ) og Enterprise Service Management ( ESM ) har Ambea kunnet sentralisere 8 forskjellige avdelinger til separate arbeidsområder i ett system. Dette lar dem jobbe uavhengig av hverandre, men samtidig også samarbeide mellom avdelinger. Dette har både effektivisert arbeidet og økt brukervennligheten og kundetilfredsheten.
– Vi fokuserer mye på hvordan vi kan finne felles arbeidsmetoder innad i konsernet, og at virksomhetene våre i alle tre landene nå bruker Freshservice er et lysende eksempel på dette. Freshservice er svært brukervennlig, og det er enkelt å gjøre det riktige. Takket være Freshservice «Vi har klart å samle åtte arbeidsområder innen områder som IT, HR og finans i ett og samme system», sier Jessica Roos, IT-prosjektleder hos Ambea.
Og på samme måte som implementeringen av et system er en kritisk investering, er forvaltningen en svært viktig ingrediens for å sikre at systemet fortsetter å levere verdi gjennom hele livssyklusen. Det er her Syneritys ekspertise innen både teknisk støtte og strategisk rådgivning kommer inn i bildet.
– Siden vi ansatte Synerity Som fullservicepartner for 2,5 år siden har vi fått en smidigere og mer omfattende ledelse. De er en pålitelig partner som bidrar med teknisk og strategisk støtte og besitter mer spesialiserte ferdigheter, høyere kvalitet og dypere kunnskap enn tidligere partnere. Synerity «De hjelper oss kontinuerlig med å optimalisere arbeidet vårt og gir oss strategiske råd. Jeg er i kontakt med dem nesten hver dag, og vi har også planlagte møter annenhver uke», fortsetter Jessica.
– Våre behov endrer seg over tid, og det er utrolig fint å samarbeide med en smidig partner som forstår utfordringene våre. Synerity støtter oss med alt fra ledelse til videreutvikling og hjelper oss med å ta de riktige beslutningene for å nå virksomhetens mål. Det er ikke mange av oss som jobber med disse problemstillingene hos Ambea, så man kan si at Syneritys konsulenter er noen av mine nærmeste kolleger.
– Jeg setter pris på at vi har så god kommunikasjon og åpenhet, og at Synerity er svært proaktive i arbeidet sitt. På lang sikt ønsker vi også å begynne å bruke flere av AI-funksjonene (Freddy AI) som Freshservice tilbyr, og da føles det trygt å ha en erfaren og kompetent partner i det arbeidet, bemerker Jessica Roos.
“ Siden vi ansatt Synerity som fullservicepartner for 2,5 år siden har vi fått en smidigere og mer helhetlig administrasjon. De er en pålitelig partner som bidrar med teknisk og strategisk støtte og besitter mer spesialiserte ferdigheter, høyere kvalitet og dypere kunnskap enn tidligere partnere. "
FreshserviceUtfordringen:En av de største utfordringene for Ambea var at IT-avdelingen hadde et omfattende ansvar for alle enheter som bruker .
Synerity Løsningen:For å avlaste IT og gjøre det mulig for ikke-IT-enheter å ta ansvar for og utvikle sine egne prosesser, tjenestekataloger, statistikkbehov og mer, leverte vi et transformasjonsprosjekt i 4. kvartal 2023 for å utvikle ITSM-plattformen til en ESM-plattform.
Resultat:Resultatet har blitt et tydeligere engasjement fra enhetsledere og superbrukere utenfor IT. Dette har ført til lavere lisenskostnader, forenklet budsjettering og skapt muligheter for IT til å fokusere på egne mål, som for eksempel å etablere en konsernomfattende servicedesk for virksomheten i Sverige, Norge og Danmark. Synerity I løpet av samarbeidet har IT etablert seg som en av Ambeas betrodde rådgivere og som en strategisk partner. Basert på Ambeas konsernomfattende forretningsplan definerer vi sammen et langsiktig veikart innen ITSM/ESM, automatisering/integrasjon, styring, risiko og compliance og innføring av kunstig intelligens.