Freshworks: De fem viktigste prioriteringene for kundeserviceledere i 2024

For å lykkes i en turbulent økonomi må du hele tiden fokusere på å øke kundeverdien. Dagens kundeserviceledere må justere prioriteringene sine for å oppnå resultater - fra kunstig intelligens til flerkanalsstøtte.

Freshworks For å hjelpe deg med å komme i gang har vi samlet de fem viktigste prioriteringene og strategiene i en e-bok. Slik kan du begynne å implementere disse endringene allerede i dag og sikre at du ligger i forkant av utviklingen.

Dette er stedet å starte, fra hvordan du best kan håndtere kundeinteraksjoner på tvers av alle kanaler til hvordan du kan utnytte AI-generert innsikt til å maksimere mulighetene for å forbedre effektiviteten til teamet ditt. Du kan også lære av en rekke ledende selskaper som allerede har implementert og lykkes ved hjelp av AI.

Her er noen av initiativene du kan lese mer om i boken:


  • Invester i selvbetjening basert på samtale
    Kunder krever rask og sømløs service hver gang - på tvers av alle kanaler. Generative AI-chatboter er dyktige til å skape menneskelignende svar i stor skala i samtalekanaler som live chat, Instagram, Messenger og WhatsApp.


  • Gjør multikanal-engasjement til den nye normen
    Uoverensstemmelser i hastighet, kunnskap og tilgjengelighet på tvers av supportkanaler frustrerer kundene. Ved å investere i et effektivt og enhetlig agentverktøy kan bedrifter tilby rask og kontekstualisert support.


  • Utnytt AI-copilot for å øke agentproduktiviteten
    Å holde teamene fornøyde og produktive er en utfordring for kundeserviceledere over hele verden. Med en AI-copilot kan bedrifter hjelpe agenter med å løse problemer raskere, samtidig som de får mer tid til å fokusere på mer komplekse kundeproblemer.


  • Enkel tilgang til viktige kundeserviceanalyser
    Generativ AI gjør det enkelt for ledere å identifisere potensielle problemer og optimalisere effektiviteten ved hjelp av oppdaterte analyser av kundetilfredshet, saksvolum og løsningstider.


  • Bryt ned siloene mellom salgs- og kundeserviceteam
    Varemerker som prioriterer eksepsjonelle kundeopplevelser, kan øke kundens livstidsverdi (CLV) ved å fremme gjentatte kjøp og muligheter for mersalg. Ved å eliminere datasiloer og gi et enhetlig kundebilde kan teamene dine bedre bidra til vekst i virksomheten.

 
Tidligere
Tidligere

Freshworks publiserer global studie om bruk av og tillit til kunstig intelligens

Neste
Neste

Synerity og Workato lanserer et nytt partnerskap!