Vurdering av ITSM-prosesser
ITSM Processes Assessment er en tjeneste som er utviklet for å evaluere og forbedre organisasjonens ITSM-prosesser. Mange organisasjoner står overfor utfordringer som lange løsningstider, hasteendringer eller en endringsprosess som er treg og komplisert. Syneritys seniorkonsulenter, med omfattende kompetanse og erfaring, gjennomfører en analyse av organisasjonens ITSM-prosesser, identifiserer viktige forbedringsområder og foreslår tiltak for å gjennomføre endringene. Ved å gjennomføre denne analysen kan vi hjelpe deg med å oppnå større sluttbrukertilfredshet, mer effektiv IT-drift og bedre måloppnåelse.
Målet med denne tjenesten er å:
- Evaluere den nåværende tilstanden til prosessene dine.
- Identifisere forbedringsområder på områder som hendelseshåndtering, problemhåndtering, endringshåndtering og andre.
- Gi anbefalinger og en aktivitetsplan for å implementere forbedringene.
Slik ser vår modell for vurdering av ITSM-prosesser ut:
Fase 1 - Nåværende situasjon
- Ressursene våre samarbeider tett med de ansatte for å bli kjent med organisasjonen.
- Vi gjennomgår de eksisterende ITSM-prosessene og hvordan dere bruker systemene og verktøyene for å identifisere styrker og forbedringsmuligheter.
- Synerity gjennomfører intervjuer og studerer prosesser og rutiner for å finne eventuelle "smerter", muligheter og verdiskapende tiltak for organisasjonen.
Fase 2 - Strategi
- Med utgangspunkt i innsikten fra fase 1 utvikler ressursene våre sammen med deg en strategi som tar for seg dine utfordringer og muligheter, knyttet til dine langsiktige mål.
- Synerity gir anbefalinger om tiltak, prosesser og beste praksis som kan hjelpe organisasjonen din med å skape et mer strømlinjeformet og kostnadseffektivt miljø og mer fornøyde sluttbrukere.
Vi forteller deg gjerne mer om hvordan vi kan hjelpe deg!