Zendesk AI - Intelligent CX
Zendesk har nylig lansert den første utgaven av sin nye AI-løsning - Zendesk AI, som er unik fordi den er utviklet med fokus på kundeservice og CX. Den er også fullt integrert i kjernen av Zendesk -plattformen og er i sin grunnleggende form tilgjengelig for alle kunder uten ekstra kostnad.
Dette vil hovedsakelig komme til syne gjennom sterkt forbedrede og kontekstbaserte søkeresultater, agentforslag for makro- og hurtigsvar, chat-bot og flow-builder, innholdssignaler osv.
Basert på åpen AI
I forbindelse med sin nye AI-satsing har Zendesk inngått et strategisk samarbeid med Open AI, som står bak årets store snakkis - ChatGPT. Samarbeidet har gjort det mulig å lansere nye, verdiskapende AI-funksjoner som utnytter kraften i Zendesks egne grunnmodeller og datakilder sammen med Open AIs funksjonalitet.
Avansert kunstig intelligens
I tillegg til den grunnleggende funksjonaliteten lanserer de også tillegget "Zendesk Advanced AI", som gir helt ny funksjonalitet rundt kundeinteraksjoner, agentassistanse med ruting, kontekstuell kundeinnsikt og rapporteringsfunksjoner.
Avanserte roboter
Forbedret opplevelse for chat og e-post. Bruker forhåndsopplærte botmodeller og kan tilpasse automatiske svar basert på hensikt, språk og følelser.Intelligent Triage
Automatisk vurdering, prioritering og tildeling av saker basert på hensikt, språk og tone (positiv/negativ).
Intelligence Context Panel
En ny panelseksjon som viser gjeldende verdivurderinger fra Zendesk AI, samt forslag til passendeForslag til nye makroer (admin)
Gir forslag til nye optimale makroer å legge til for administratorer basert på tidligere agentinteraksjoner og saksavgjørelser i den aktuelle saken.
Ifølge Zendesks egen forskning kan Advanced AI øke oppløsningsgraden til en bot med opptil tre ganger, sammenlignet med grunnversjonen.
Kommende funksjoner
Dette er den første versjonen av Zendesk AI og Advanced AI. Men Zendesk Roadmap inneholder selvsagt mye mer som vil bli lansert i nær fremtid. For eksempel:
Admin Home
Et oversiktspanel over systemets nåværende tilstand, med varsler om situasjoner og avvik fra normen.
Automated Workforce Management
Tildeling til riktig ressurs til riktig tid, basert på kunnskap (ferdigheter) og tilgjengelighet (kapasitet).AI-genererte artikler
Zendesk AI foreslår kunnskapsartikler basert på case-innhold, løsninger og eksisterende artikler.AI-genererte Layout Builder
Tilpass skjemaer automatisk slik at smarte funksjoner er tilgjengelige når du trenger dem og der du er, for raskere tilgang til informasjon og funksjoner som gir verdi i sammenheng med det du jobber med.