Freshworks Suite for kundeservice

Freshworks lanserte nylig Customer Service Suite med fokus på dialogbasert kundeservice. Customer Service Suite er en AI-drevet og sømløs omnikanalløsning som samler selvbetjening, samtalesupport og saksbehandling i én og samme løsning. Til sammen legger dette grunnlaget for at bedrifter kan innfri kundenes forventninger og sette nye standarder for fremragende kundeservice.

Tradisjonell kundeservice

Tradisjonell kundeservice er ofte transaksjonsbasert. Det kan være vanskelig å skape en ekte kundeopplevelse når interaksjonen er strengt strukturert og foregår på avstand. I tillegg kan denne formen for interaksjon ofte føre til misforståelser mellom kunde og kundebehandler og føre til ineffektivitet. Fremveksten av digitale kommunikasjonskanaler har endret dette og økt forventningene til personlig og umiddelbar support.

Samtalebasert tjeneste

Begrepet conversational service brukes for å beskrive en kundeservicetilnærming som baserer seg på meldingsapper og chatbots for å kommunisere med kundene. Hovedvekten ligger på autentisk, menneskelig interaksjon.

Samtalebasert kundeservice skiller seg fra tradisjonell kundeservice på flere måter:

1. For det første er den asynkron, noe som betyr at kundene kan sende meldinger når de vil og få svar når en agent er tilgjengelig.

2. For det andre brukes chatbots til å automatisere enkle oppgaver, som å svare på vanlige spørsmål.

3. til slutt, den baserer seg på kunstig intelligens (AI) for å tilpasse hver eneste samtale.

Live chat-agenter og samtale-AI brukes til å skape en opplevelse som etterligner samtaler mellom mennesker, i stedet for en rekke usammenhengende interaksjoner.

Styrken ved dialogbasert kundestøtte

Samtalebasert kundeservice gir en rekke fordeler for både bedrifter og kunder:

Personlig kundeopplevelse - Autentiske samtaler bygger tillit og relasjoner.

Raskere responstid - Samtalebasert kundeservice muliggjør umiddelbar interaksjon i sanntid.

Økt kundetilfredshet - Samtalene gir supportmedarbeiderne en unik mulighet til å få en helhetlig forståelse av kundens problemer. Å forstå og imøtekomme behovene til den enkelte kunde øker kundetilfredsheten og lojaliteten.

Kostnadsbesparelser - Med innebygd generativ AI forbedres og effektiviseres agentproduktiviteten.

Funksjonalitet i Customer Service Suite

Customer Service Suites sømløse omnikanalløsning for selvbetjening, telefonsupport og saksbehandling gir rask avkastning på investeringen:

Automatisert selvbetjening med Freddy Self Service i flere kanaler.

Ett enkelt grensesnitt for agenter på tvers av flere kanaler, der Freddy Copilot støtter ved å foreslå svar, anbefale handlinger og oppsummere hendelser.

Avansert saksbehandling for sømløst samarbeid på tvers av flere team.

Proaktiv innsikt med Freddy Insights, som proaktivt analyserer data ved hjelp av generativ AI.

Øk produktiviteten med AI-drevet automatisering av arbeidsflyten.

Fremtiden for dialogbasert kundestøtte

For å oppsummere: Fremtiden for dialogbasert kundeservice går i retning av en mer intelligent, personlig og sømløst integrert opplevelse som utnytter styrkene til både kunstig intelligens og menneskelige agenter. Freshworks Customer Service Suite gjør det mulig for bedrifter å ta i bruk teknologi nå for å overgå kundenes forventninger.

Tidligere
Tidligere

Fordelene ved en godt strukturert ITOM-prosess

Neste
Neste

Freshservice Arbeidsområder - Migreringsverktøy