
Fagerhult
Historien om Fagerhult startet i Småland for 80 år siden da grunnlegger Bertil skapte en lampe som julegave til moren sin. Siden den gang har selskapet fortsatt å produsere førsteklasses belysningsløsninger som forbedrer folks velvære.
Fagerhults Belysning AB er en del av Fagerhult-konsernet, som har totalt omtrent 4100 ansatte i 27 land verden over. Den svenske fabrikken i Fagerhult ligger der det hele startet, og har blitt utvidet omtrent førti ganger gjennom årene. Med bærekraft og tilkoblede løsninger i kjernen fokuserer selskapet på produksjon for kontorer, skoler, helsevesen, detaljhandel og utendørs bruk.
Da behovet oppsto for at selskapet skulle begynne å se på et nytt saksbehandlingssystem, som etter hvert kunne bli felles for hele virksomheten, falt valget på Freshservice med Synerity som en lokal partner.
– Fagerhult manglet et felles saksbehandlingssystem, og det var derfor vi ble tiltrukket av det. Freshservice Det var viktig å finne et fremtidssikkert system som kunne fungere i mange forskjellige deler av virksomheten. Vi inviterte folk fra mange forskjellige avdelinger til å delta og evaluere de ulike alternativene for å finne et system som mange følte seg komfortable med og som dekket behovene, sier Astrid Hägg, driftsutvikler hos Fagerhult Belysning AB.
– Vi gjennomførte også en undersøkelse av de ulike systemene vi brukte i organisasjonen for å se hvilke som kunne erstattes av Freshservice Vår avdeling for digitalisering og dataanalyse er ganske ny, og vår oppgave er å hjelpe bedrifter med å automatisere og digitalisere prosessene sine. Fordelen med Freshservice «Hovedsaken er at det er veldig enkelt å jobbe i systemet, og det føles som om de er i forkant av utviklingen», fortsetter hun.
Det kan imidlertid by på noen utfordringer å introdusere en helt ny løsning i organisasjonen, og det er viktig med en god forankring i virksomheten. Målet har også vært å bli så autonom som mulig når det gjelder systemet, og Astrid føler at Synerity vært en veldig god støtte.
– Jeg vil si at Fagerhult generelt er en organisasjon som ønsker å bevege seg fremover og som lett tar i bruk ny teknologi. Samtidig har mange av våre ansatte vært i bedriften lenge og er vant til å jobbe på en bestemt måte. Men jeg føler at uansett alder og bakgrunn, finnes det en nysgjerrighet og en positiv følelse for å ville utvikle seg og lære mer.
« Fagerhult manglet et felles saksbehandlingssystem, og det er derfor vi ble tiltrukket av» Freshservice Det var viktig å finne et fremtidssikkert system som kunne fungere i mange forskjellige deler av virksomheten.
– Utgangspunktet vårt har alltid vært at vi ønsker å kunne gjøre så mye som mulig selv i systemet, og ikke bli så avhengige av konsulenter. Det har Synerity har vært en god støtte og har hjulpet oss med å vokse inn i systemet og vist oss hvordan vi bygger. Et godt eksempel på effektivitet er integrasjonen med en av leverandørene våre der vi kjøper maskinvare. Nå trenger vi ikke å gjøre innkjøp manuelt, noe som sparer både tid og penger. Vi har også bygget opp en lisenshåndtering som har gitt oss bedre oversikt. Jeg tror absolutt at Freshservice vil være en viktig del av å øke kvaliteten på arbeidet vårt ytterligere, avslutter Astrid Hägg.
– Jeg føler at samarbeidet vårt har fungert veldig bra, og at Fagerhult har kommet opp med mange spennende ideer som har utfordret oss til å finne nye løsninger. Begge parter har lært utrolig mye underveis, og målet har alltid vært at de skal kunne bli så autonome som mulig i systemet. Forventningene var høye, og det føles ekstra gledelig å kunne oppnå en god leveranse, uttaler Daniel Söderlund, løsningskonsulent hos Synerity .
Utfordringen:
Fagerhult trengte å finne et felles saksbehandlingssystem som oppfylte kravene til de ulike avdelingene og var i forkant av bruken av ny teknologi.
Løsningen:
Fagerhult havnet i det Freshservice var løsningen som best dekket deres behov, og så store fordeler ved at det er enkelt å jobbe i systemet uavhengig av nivå. Synerity har fungert som en kompetansepartner og problemløser som har veiledet implementeringen, hjulpet ansatte med å vokse inn i systemet og vist hvordan man kan bygge videre på og utvikle løsningen. Målet har vært å gjøre Fagerhult så selvstendig som mulig i systemet gjennom kunnskapsoverføring og unngå å bli konsulentavhengig.
Resultatet:
På Synerity Vi er glade for å ha hatt muligheten til å hjelpe Fagerhult med å implementere et nytt saksbehandlingssystem. De har bidratt med mange spennende ideer og spørsmål som har utfordret oss til å utvikle og finne nye løsninger. Vi ser frem til å fortsette å være en sparringspartner og en støttespiller for Fagerhult når vi sammen tar løsningen til nye høyder!